Aniversary

Daisypath Anniversary tickers

Menanti kelahiran cahaya mata kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

SURAH AL-MULK

Isnin, 19 April 2010

Konflik rumahtangga….suami tidak membantu









Beberapa hari lepas saya ada baca buku cakar harimau yang di tulis oleh ustazah Nor Bahyah tu.Saja la bacakan tambah-tambah ilmu pengetahuan.

Ada satu bab yang menarik pasal bab bantu-membantu ni di kalangan pasangan yang telah berumahtangga.

Secara ringkasnya, salah satu konflik rumahtangga yang sering berlaku dari pihak suami.Mana-mana suami yang membantu tu kira terkecualilah..:0

Selalunya wanita atau isteri bekerja 24 jam sehari. Mula saja bangun pagi,siapkan semua perkara yang perlu di lakukan seperti menyediakan makanan untuk anak, membasuh baju, memasak, mengemas rumah.Bagi yang berkerja kelam kabut pulak bersiap takut terlewat.

Habis kerja kelam kabut lagi sekali dan petang ambil anak pula dari sekolah atau dari nursery. Selalunya si suami kesayangan akan bersandar di kerusi sambil baca newspaper.Tak semua tapi ramai..Lelaki jangan marah..ini kenyataan.

Mungkin ini terjadi di sebabkan asuhan dan didikan dari kecil…biasalah masyarakat melayu dah di biasakan sejak kecik macam tu. Tapi di zaman sekarang di mana isteri bekerja ringan-ringankan lah tulang. Bukan la susah sangat pun sebab sekarang ni zaman moden. Apa yang tak ada?

Nak basuh kain mesin ada, masak nasi rice cooker ada, cuci lantai pun bukan macam zaman oshin dulu..( ingat cerita jepun masa dulu-dulu ). Jika isteri telah bersusah payah berkerja untuk menambah pendapatan keluarga, maka ringan-ringankanlah tangan dan kaki untuk menolo

1 ulasan:

  1. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)atau melalui dia BBM INVITE:{D8980E0B} facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
    Website: (iskandarlestari.wordpress.com)
    Calls Only ::{+16264653418}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    BalasPadam