Aniversary

Daisypath Anniversary tickers

Menanti kelahiran cahaya mata kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

SURAH AL-MULK

Isnin, 19 April 2010

Petua rumahtangga bahagia

dari Ustazah Nor Bahyah….Berselisih faham, siapa kena mintak maaf dulu

Pagi tadi sewaktu membaca akhbar Utusan Malaysia, saya terbaca berita pemergian Allahyarham Zubir Ali yang saya minati. Lagu beliau, Penantian yang sangat popular suatu waktu dahulu sangat saya gemari. Berita tersebut menyebabkan saya rasa sebak. Semuga roh beliau di cucuri rahmat.Alfatihah..

Bila teringat lagu penantian tu, saya ingin pula mengulas mengenai sikap pasangan suami isteri yang enggan mengalah selepas berselisih faham. Ramai yang menunggu biar pasangan mereka yang mintak maaf dulu dan mereka menanti..menanti dan menanti…..Macam lagu penantian juga :)

Menurut Ustazah Bahyah dalam buku beliau yang saya baca, apabila kita berselisih faham jangan tunggu pasangan kita memohon maaf. Isteri jangan tunggu suami minta maaf, begitu juga tak semestinya isteri yang kena minta maaf dulu.

Cara paling baik ialah, tak kira siap pun yang bersalah dalam hal tersebut, katakan saja pada pasangan anda dengan lembut bahawa anda ingin minta maaf jika anda yang melakukan kesalahan tersebut.

Dengan cara begini, pasangan anda juga akan cepat tersentuh dan lembut hati. Malah dalam keadaan begini, beliau juga selalunya akan tersedar jika bahawa dia yang bersalah sebenarnya hatinya tidak lagi sekeras masa berbalah tadi.

Jadi jangan tunggu lama-lama dan ikuti saranan ustazah Bahyah ni ya setiap kali kita ni naik angin ;)

1 ulasan:

  1. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)atau melalui dia BBM INVITE:{D8980E0B} facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
    Website: (iskandarlestari.wordpress.com)
    Calls Only ::{+16264653418}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    BalasPadam